ازدواج با دختر فقیر
نوشته شده توسط : ذهن نو

ازدواج با دختر فقیر و دختری که خانواده‌اش مشکلات مالی دارند، شاید چند موضوع مهمی به نظر نرسد و با خود فکر کنید که سطح مالی دختر که اهمیت چندانی ندارد؛ این مرد است که باید هزینه‌های زندگی را تامین کند! اما مسئله به همین سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست زیرا اختلاف طبقاتی به شیوه‌های مختلف بر کیفیت زندگی زوجین تاثیر می‌گذارد.

برای مثال ناتوانی در برآورده کردن انتظارات خانواده‌ها، داشتن دو سبک زندگی مختلف و فشارهای روانی ناشی از عدم استطاعت مالی از جمله چالش‌هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند. وضعیت مالی بر روی سبک زندگی و سبک زندگی بر روی نگرش آدمی به عالم تاثیر دارد. بنابراین تفاوت در ارزش‌ها و اهداف می‌تواند از جمله چالش‌های مربوط به ازدواج با دختر فقیر باشد. بنابراین در چنین ازدواجی حتما باید شناخت بیشتری به کمک مشاوره قبل ازدواج اتفاق بیافتد.

 

 

منبع :  ازدواج با دختر فقیر 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختر فقیر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ازدواج با دختر فقیر

هر فردی برای خود معیارهایی را مشخص کرده است تا در همسر خود پیدا کند. اما گاهی اوقات انتخاب شخص مورد نظر صرفا با معیارهای فرد مطابق نخواهد شد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که شخص مورد نظر فقیر باشد اما از ویژگی های اخلاقی خوبی برخوردار باشد. اما عده ای نیز انتظار دارند که همسر مورد نظر از خانواده مرفع و پولدار باشد. فقیر یا پولدار بودن هیچ فردی معیار برای ازدواج نباید باشد.

در وهله اول بهتر است که راجع به اخلاق، تفاهمات و توافقات به نتیجه برسید و خانواده فرد مقابل را اولویت قرار دهید. اما به هر حال ازدواج با دختر فقیر نیز چالش های زیادی را به همراه دارد که در این مقاله سعی کرده ایم تمامی آنها را توضیح دهیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ازدواج با دختر فقیر و چالش های آن

شاید به عنوان یک مرد فکر کنید ازدواج با دختر فقیر مشکل خاصی نخواهد داشت. مهم این است که در یک زندگی مشترک مرد از توان مالی بالا برخوردار باشد، چرا که در نهایت تامین هزینه‌های خانواده به عهده زن نخواهد بود. اما موضوع به همین سادگی‌ها نیست.

اگر تفکرات امروزی مبنی بر اینکه زن و مرد هردو در تامین هزینه‌های خانواده نقش دارند را کنار بگذاریم، باز هم ازدواج با دختری که سطح مالی بسیار پایین‌تری نسبت به شما دارد با چالش‌های مختلفی همراه خواهد بود که باید پیش از ازدواج آن‌ها را در نظر بگیرید و آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنید. در ادامه به مهم‌ترین چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارند اشاره کرده‌ایم. برای اطلاع از مهم ترین معیارهای های انتخاب همسر کلیک کنید.

???? ناتوانی در برآورده کردن انتظارات خانواده ها

یکی از چالش های ازدواج با دختر فقیر، ناتوانی در برآورده کردن انتظارات خانواده ها می‌باشد. بسیار اهمیت دارد که علاوه بر خودتان انتظارات و خواسته‌هایی که خانواده از همسرتان دارند را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگر خانواده‌تان برای تهیه جهیزیه یا برگزاری مراسمات عروسی انتظارات بالایی از عروس خود داشته باشند که او در تامین آن‌ها ناتوان باشد، فشارهای روانی زیادی به بار خواهد آمد که زمینه بروز تعارض و اختلافات را ایجاد می‌کند. در نتیجه باید قبل از اقدام جدی برای ازدواج با دختری که از نظر مالی سطح پایین‌تری نسبت به شما دارد، ابتدا جو مناسبی در خانواده خود ایجاد کنید و آن‌ها را در این زمینه آماده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلافات در ازدواج کلیک کنید.

???? ازدواج با دختر فقیر | سبک زندگی متفاوت

سبک زندگی متفاوت از چالش های بزرگ ازدواج با دختر فقیر است. اختلاف طبقاتی فقط به تفاوت در درآمدها محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان گفت وضعیت مالی تقریبا بر همه جنبه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد و سبک زندگی افراد را تعیین می‌کند. دختری که در شرایط فقر پرورش یافته در شیوه زندگی، نحوه گذراندن اوقات فراغت و نحوه پول خرج کردن راه و رسم متفاوتی را آموخته است. این مسئله بیشتر بعد از شروع زندگی مشترک و رفتن زیر یک سقف خود را نشان می‌دهد.

ممکن است خانم با خیلی از مخارج شما موافق نباشد یا همواره در مورد از دست دادن جایگاه اقتصادی‌تان نگران باشد. برای رفع چنین تفاوت‌هایی بهتر است که از قبل به یک روانشناس مراجعه کنید و با طی جلسات مشاوره پیش از ازدواج خود را برای مواجهه با این موضوعات آماده نمایید.

???? تجربه احساسات ناخوشایند نظیر خودکم بینی و حقارت

برخی آدم‌ها در رابطه با افراد پولدار عزت نفس‌شان کاهش پیدا می‌کند. در واقع آن‌هایی که ارزشمندی زیادی برای پول و ثروت قائل هستند در ارتباط با همسر پولدار ممکن است دچار احساس ضعف و خود کم‌بینی شوند. این موضوع با کاهش سلامت روان زن می‌تواند کیفیت زندگی زناشویی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین ازدواج با دختر فقیر چالشی به نام حقارت و خود کم بینی دارد.

???? اختلافات فرهنگی در کنار اختلاف طبقاتی

اختلاف طبقاتی در اکثر موارد با اختلافات فرهنگی همراه می‌شود؛ که یکی از چالش های ازدواج با دختر فقیر است. در واقع کسانی که سطح مالی متفاوتی دارند، از نظر آداب و رسومی که برای ازدواج در نظر می‌گیرند نیز با یکدیگر متفاوت هستند. این اختلاف نظر و سلیقه‌ها احتمال افزایش چالش‌ها و درگیری‌ها را افزایش می‌دهد و می‌تواند آینده زندگی زوجین را تهدید کند. برای آشنایی بیشتر با معایب اختلاف طبقاتی در ازدواج کلیک کنید.

???? کمبود اعتماد به نفس دختر

یکی از مشکلات ازدواج با دختر فقیر این است که؛ دختر خانم از اعتماد به نفس کمی برخوردار است. زیرا در جامعه امروزی معیار کسب اعتماد به نفس، پول فراوان است. و اغلب افراد در جامعه گمان دارند که پولداری به نوعی ارزشمندی است. این موضوع که پول مهم است هرگز جای بحث ندارد. اما نباید به ارزشمندی و عزت نفس افراد ربط پیدا کند.

???? مخالفت های خانواده

از دیگر مشکلات ازدواج با دختر فقیر، مخالفت و سرزنش های خانواده است. به دلیل تفاوت زیادی که بین دختر و پسر است، امکان اینکه دختر از خانواده پسر تیکه های لفظی بشنود بسیار زیاد است. گاهی نیز خانواده ها ازدواج با شخص سطح پایین تر از خود را نوعی کسر شان تلقی می‌کنند.

???? پسر مجبور به خرج بیشتر است

خرج بیشتر توسط پسر از دیگر مشکلات ازدواج با دختر فقیر است. در این شرایط پسر ها مجبور می‌شوند که در رابطه با خرید جهاز، عروسی و جشن های مختلف خودشان خرج کنند و توقعی از خانواده دختر نداشته باشند.

???? تغییر شخصیت دختر

از بارز ترین چالش های ازدواج با دختر فقیر، تغییرات شخصیتی است. اینکه دختر فقیر زمانی که به مال و ثروت دست می‌یابد؛ ویژگی های شخصیتی او تغییر می‌کند و حتی دیگر خدا را بندگی نمی‌کند. به همین دلیل شاید با اطرافیان و حتی خانواده پسر نیز با مشکل روبرو شوند.

???? عدم رفت و آمد خانواده ها

یکی از ارتباطات زوجین، رفت و آمدهای خانواده ها می‌باشد. اما هنگامی که ازدواج با دختر فقیر صورت می‌گیرد؛ خانواده ها با یکدیگر رفت و آمد نخواهند کرد و همین امر مشکلات عاطفی بین زوجین را افزایش می‌دهد.

مزایای ازدواج با دختر فقیر

 

همانطور که در این مقاله راجع به مشکلات و چالش های ازدواج با دختر فقیر گفته شد؛ ازدواج با دختر فقیر از مزایایی نیز برخوردار است. که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

???? سازگاری دختر با پسر افزایش می‌یابد. دخترانی که با وضعیت مالی بدی رشد کرده اند، در آینده نسبت به مسائل در زندگی مشترک، سازگار تر می‌باشند.

???? دخترانی که در خانواده فقیر به دنیا آمده اند؛ نسبت به دیگران قانع تر هستند.

????حمایت از سمت پسر در این ازدواج ها بیشتر مشاهده می‌شود.

???? مدیریت مالی در ازدواج با دختر فقیر بسیار بهتر و مناسب تر است.

اهمیت دریافت مشاوره پیش از ازدواج هنگام ازدواج با دختر فقیر

با توجه به چالش‌هایی که ازدواج با دختر فقیر می‌تواند به همراه بیاورد، بهتر است که پیش از اقدام جدی ابتدا از یک روانشناس مشورت بگیرید و در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت نمایید. در این جلسات درمانگر علاوه بر این که به هردوی شما کمک می‌کند که با ویژگی‌های شخصیتی یکدیگر بیشتر آشنا شوید، تعارض‌های احتمالی پیش رو را نیز پیش‌بینی کرده و با ارائه تمرین‌هایی به شما یاری می‌رساند تا مهارت‌های رفتاری خود را برای مقابله با این تعارض‌ها بالا ببرید. مسلما کسانی که با آگاهی از چالش‌های پیش رو وارد زندگی مشترک می‌شوند، کمتر در حل آن‌ها به مشکل می‌خورند و بهتر از دیگران می‌توانند اختلافات را مدیریت نمایند.

کلام آخر

ازدواج با دختر فقیر یا پولدار، تا به امروز تعیین کننده خوشبختی نبوده است. آنچه که در میزان موفقیت ازدواج موثر بوده است؛ تفاهم، توافق و سازگاری زوجین با یکدیگر است. اما در هر شرایطی حتما به روانشناس پیش از ازدواج مراجعه کنید تا زندگی خوبی را به همراه داشته باشید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختر فقیر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با دختر فقیر محکوم به شکست است؟

خیر، لزوما ازدواج با دختری که سطح مالی پایین‌تری از شما دارد به شکست نمی‌انجامد اما این ازدواج ریسک‌ها و چالش‌هایی دارد که لازم است قبل از شروع زندگی مشترک به طور مفصل آن‌ها را بررسی نمایید.

 

 

منبع :  ازدواج با دختر فقیر 





:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: